Marimbateam

Dit zijn de vaste gezichten die jullie dagelijks in de school zullen zien. In het eerste schooljaar zullen we geen stagiaires in de school hebben. Het schooljaar erna staan we open voor studenten van de pabo.

Annelien

zet het hoogbegaafdheidsbeleid op. Ze is onze pedagogisch coach en samen met Wendy kwaliteitscoördinator. Ook is zij de manager van onze BSO.
email: annelien@marimbaschool.nl

Ik werk al zo’n 25 jaar met kinderen, o.a. in de kinderpsychiatrie, jeugdzorg, kinderopvang en de afgelopen 10 jaar in het basisonderwijs. De afgelopen jaren heb ik ook de opleiding tot hoogbegaafdheidsspecialist en specialist ‘hooggevoelig & strongwilled’ gevolgd. Door mijn ervaring en opleiding heb ik een duidelijke visie ontwikkeld op het omgaan met en het begeleiden van kinderen en deze sluit helemaal aan bij de visie van de Marimbaschool. Ik vind het daarom fantastisch om op de Marimbaschool te werken.

Op maandag, dinsdag en donderdag bieden wij ook BSO aan op de Marimbaschool. Ik vind het heel fijn dat de kinderen op die dage na schooltijd op dezelfde vertrouwde plek kunnen blijven en de BSO dezelfde visie heeft als de Marimbaschool.

Naast mijn werk op de Marimba werk ik ook nog 2 dagen als (hoog)begaafdheidspecialist op een andere basisschool.

Marleen

is de mentor van groep 2.
email: marleen@marimbaschool.nl

Tabitha

is de pedagogisch medewerker van onze BSO. Daarnaast ondersteunt zij op de Marimbaschool bij de lunch en workshops.
email: tabitha@marimbaschool.nl 

Barbara

is de directeur van de Marimbaschool.
email: barbara@marimbaschool.nl 

Na de pabo heb ik Onderwijspedagogiek aan de Vrije Universiteit in Amsterdam gestudeerd. Ik combineerde het werken voor de klas met het werken als onderwijsbegeleider en -ontwikkelaar en schreef daar artikelen en boeken over en ik was hoofdredacteur van een onderwijstijdschrift. De afgelopen jaren heb ik als docent op een pabo gewerkt.

Tevens ben ik moeder van twee hoogsensitieve kinderen. Ik weet dus hoe bijzonder, uitdagend en soms ingewikkeld het is om hooggevoelige kinderen te begeleiden en op te voeden. Daardoor heb ik besloten om een coachings- en therapeutische opleiding te volgen aan de Academie voor Poly-Energetische Therapie.
Ik wil de kennis en ervaring die ik heb opgedaan een plek geven op de Marimbaschool. Aandacht voor het sociale, het emotionele, het (hoog)gevoelige en het spirituele mag er ook zijn. Het hoofddoel van opvoeding en onderwijs is in mijn ogen: dat kinderen (weer) mogen worden wie ze diep van binnen zijn, met al hun kwaliteiten.

Imre

is de mentor van groep 1.
email: imre@marimbaschool.nl 

Elk kind verdient het om zich gezien, gehoord en gewaardeerd te voelen – en vrij, eigen en wijs te mogen zijn. Vanuit die missie ben ik na mijn opleiding tot kunstzinnig therapeut de pabo gaan doen en heb het initiatief genomen om de Marimbaschool op te richten. ik wil het onderwijs verrijken met creativiteit, verbinding en menselijkheid. Als leerkracht in het basisonderwijs en groepsleider van kinderen met autisme heb ik ervaren hoe krachtig het is wanneer kinderen op hun eigen manier mogen leren en ontwikkelen. Door de jaren heen heb ik uit een rijke mix van werkervaring, opleidingen en trainingen een brede pedagogische basis opgebouwd. Daarmee bied ik kinderen de begeleiding die aansluit bij wie zij zijn – en wat zij nodig hebben om tot bloei te komen.”

Mathilde

is samen met Imre de mentor van groep 1. Momenteel is Mathilde met zwangerschapsverlof.
email: mathilde@marimbaschool.nl 

Ik heb ruim tien jaar met veel plezier atletiektrainingen gegeven aan kinderen van alle leeftijden. Het enthousiasme en de nieuwsgierigheid van de kinderen was fijn om mee te werken en zo is het idee ontstaan om de Universitaire PABO te gaan doen.

In mijn vrije tijd houd ik van schrijven, schilderen en tekenen. Daarnaast wandel en dans ik graag. En ik vind het fijn om samen te zijn met vrienden, familie en m’n gezin.

De afgelopen jaren heb ik op verschillende scholen gewerkt, bijna altijd in de kleuterklas. Vorig jaar hoorde ik van het initiatief van de Marimbaschool. Ik was direct enthousiast en inmiddels werk ik hier met zeer veel plezier. 

Wendy

is de mentor van groep 3. Wendy is tevens onze intern begeleider/ kwaliteitscoördinator, waarbij ze vooral de rol van trendanalist en zorgcoördinator vervult en de contacten met het samenwerkingsverband en IB-netwerk in Baarn onderhoudt.
email: wendy@marimbaschool.nl 

Na kort ‘geproefd’ te hebben van het vak Intern Begeleider, ben ik blij weer terug te keren naar de kinderen. Ik heb het werken als IB-er de afgelopen twee jaar als een verrijking ervaren maar ik miste al die tijd de energie van het écht werken met kinderen. Ik heb lesgegeven op diverse scholen en in verschillende groepen en een praktijk voor Remedial Teaching gehad. Ik ben enthousiast, creatief, hou erg van taal en lezen en ben graag buiten in de natuur. Verder houd ik van (gezond) koken en eten, ik probeer graag nieuwe recepten en restaurants uit en ben gek op mijn gezin: man, kinderen, schoonzoon en kleindochters.
Mijn ambitie is om het ontwikkelingsgericht onderwijs goed vorm te gaan geven, te genieten van jullie kinderen en van het lesgeven.